Informația financiar-contabilă, element fundamental în procesul decizional al firmei

922
Autor:
M. C. Miloș, L. R. Miloș
Categorie:
Economie și contabilitate
Nr. pagini:
224
Format:
17x24 cm
Tip copertă:
broșată
An aparitie:
2002
ISBN:
973-36-0544-5
25,00 RON
in stoc
+

Transport Gratuit
peste 400 de lei

Cumperi cărți
cu drept de retur 14 zile

Plata online
cu cardul

Informaţia financiar contabilă reprezintă de fapt principala sursă informaţională pe care se constituie preţul de piaţă al unei acţiuni. Aşa cum argumentează mulţi autori din literatura de specialitate, un sistem de informaţii financiar-contabil care se bazează pe principii precum credibilitatea şi responsabilitatea reprezintă o pre-condiţie pentru existenţa unor pieţe de capital eficiente, în care preţurile de piaţă ale acţiunilor să încorporeze toate informaţiile aduse la cunoştinţa publicului larg. Existenţa unor informaţii contabile obiective, verificabile facilitează controlul acţionarilor şi exercitarea drepturilor acestora; conduce activităţile managerilor spre crearea de valoare acţionarilor, prin desfăşurarea unor activităţi consultative şi de adoptare a unor decizii manageriale adecvate.
Aporturile teoretice aduse în literatura de specialitate prin introducerea ipotezei pieţelor eficiente şi a modelului CAPM au jucat un rol important în orientarea cercetării contabile înspre legătura cu piaţa de capital, creând o linie de cercetare empirică în acest sens. Cu toate acestea, deşi în literatura de specialitate internaţională, există numeroase studii relevante, atât teoretice, cât şi empirice, care abordează subiectul relevanţei informaţiei contabile în evaluarea valorii de piaţă a firmei, la nivel naţional, studiile sunt destul de limitate. Studiile empirice realizate de noi pun în contrapartidă preţul de piaţă al unor firme (ca variabilă endogenă) cu diferiţi indicatori contabili ai firmei (ca variabile exogene). Ne propunem în această carte să aducem noi dovezi empirice care să susţină ipoteza existenţei unei legături între valoarea contabilă sau alţi indicatori contabili care arată performanţa financiară a firmei şi valoarea de piaţă a acesteia. Cartea de faţă se adresează în egală măsură mediului academic, doctoranzilor şi cercetătorilor din domeniul financiar-contabil, precum şi profesioniştilor contabili şi practicienilor din lumea afacerilor.

Informația financiar-contabilă, element fundamental în procesul decizional al firmei